پرش لینک ها
تفاوت اینترنت adsl و td-lte

مهمترین تفاوت های اینترنت adsl  و td-lte

این روزها استفاده از یک اینترنت پر سرعت، که بتوان با کمک آن اطلاعات را با سرعت زیاد دانلود و یا ارسال کرد، یک هدف همگانی شده است. در میان تمام شبکه های اینترنتی که امروزه مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، شبکه های adsl  و td-lte از همه محبوب تر بوده و مزیت های بیشتری دارند. اما باید در نظر گرفت که تفاوت اینترنت adsl و td-lte نیز کم نیست و هر یک از آن ها شامل خصوصیات خاصی می شوند که بهتر است قبل از انتخاب درباره آن ها بخوانید.

اینترنت adsl  چیست؟

قبل از این که به سراغ تفاوت های اینترنت adsl  و td-lte برویم، بهتر است تا درباره نوع هر کدام از این اینترنت ها اطلاعاتی بدست بیاوریم. اول به سراغ اینترنت adsl  می رویم. این اینترنت از اوایل دهه 80 که سرعت اینترنت ها حداقل بود، بکار گرفته شد و سپس بعد از استفاده های مکرر توانست محبوبیت خاصی بین عوام پیدا کند.

adsl  ها توانستند سرعت 16 مگابیت بر ثانیه را اجرا کنند، و این به نوعی جهشی بزرگ در حوزه اینترنت ها محسوب میشد. تا قبل از آن که اینترنت های 4G و 3G به بازار بیایند، این اینترنت ها در نقطعه اوج بودند و به نوعی می شد آن ها را به نوعی بهترین اینترنت ها نامید. اما کم کم با روی کار آمدن اینترنت های همراه، آن ها توانستند جای اینترنت adsl  را بگیرند.

مزیت ها و معایب اینترنت adsl

اگر بخواهیم درباره مزیت های این اینترنت صحبت کنیم، مقرون بصرفه بودن، هزینه های جانبی پایین، سرعت نسبتاً زیاد، پوشش سراسری و انجام کارهای روزمره با کمک آن، از مزیت های اصلی محسوب می شود.

در کنار این مزیت ها، معایبی را نیز به همراه دارند، مانند این که امکان قطعی در آن ها نسبتاً زیاد است، حداکثر سرعتی که می توانند ارائه دهند 8 تا 10 مگابیت است و این نسبتاً سرعت پایینی می باشد. پینگ آن ها بالا است و برای وصل بودن همواره باید پینگ بالا داشته باشند.

اینترنت TD-LTE

اینترنت های TD-LTE جدیدترین اینترنت های ثابت هستند که از نسل 4G می باشند. از تفاوت های اینترنت adsl  و TD-LTE این است که اینترنت های TD-LTE سرعت بیشتری دارند و به کاربر این امکان را می دهد تا سرعت 40 مگابیت بر ثانیه را تجربه کند. آن ها را تنها با یک سیم کارت و مودم می توان مورد استفاده قرار داد.

مزایا و معایب اینترنت های TD-LTE

آن ها به خط تلفن نیاز ندارند و در هر شهری می توان از آن ها استفاده کرد. آن ها پینگ پایین دارند و برای استفاده از آن ها نیاز به خالی شدن پورت نیست. احتمال اف فرکانس ها به دلیل بی سیم بودن، گرانتر بودن و داشتن بسته های با حجم پایین تر، نیز از معایب این سرویس های اینترنت می باشد.

مهمترین تفاوت ADSL و td-lte
مهمترین تفاوت ADSL و td-lte

تفاوت اینترنت ADSL  و TD-LTE

انتخاب اینترنت همواره یکی از دغدغه های افرادی بوده است که با آن درگیر می شوند. برای مثال اغلب افراد در زمان انتخاب سرویس، بین دو سرویس adsl  و td-lte، نمی دانند که کدام یک از این دو سرویس بهتر است. باید بگوییم که هر دو سرویس اینترنت adsl  و TD-LTE بخودی خود دارای ویژگی های خاصی هستند که برای برخی مزیت محسوب می شود.

اما این دو سیستم اینترنتی، شامل تفاوت های می شوند. ما در ادامه تفاوت اینترنت adsl  و TD-LTE را برای شما بازگو می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سرعت

TD-LTEها به دلیل بهره گیری از فناوری نسل چهارم اینترنت های ثابت، به مخاطبان این امکان را می دهد تا در زمانی بسیار کوتاه ویدیوهای مد نظرشان را دانلود کنند. در این سرویس های ارائه کننده اینترنت، کاربران زیادی می توانند همزمان از اینترنت استفاده کنند بدون آن که کندی سرعت را تجربه کنند.

اما اگر در محدوده ای TDها پوشش ضعیفی داشته باشند، از شبکه های adsl  استفاده می شود که سرعت پایین تری دارند اما در هر صورت کار شما را راه می اندازند.

قیمت

ADSL  مدت هاست که در میان سرویس های ارائه دهنده اینترنت توانسته است گوی رقابت را در دست خودش نگه دارد. با این حال، شبکه TD-LTE کمی گرانتر است، اما پس از نصب آن بسته های متنوعی ارائه می دهد که مخاطب می تواند براساس بودجه اش آن ها را انتخاب کند.

پایداری اینترنت

td-lteها با کمک سیگنال های شبکه های سیم کارت ها فعال هستند و بنابراین می توان گفت که آن ها به نسبت شبکه های adsl  پایداری بیشتری دارند. adsl ها ممکن است بر اثر نویزهای ایجاد شده روی خطوط تلفن، دچار قطعی وصلی شوند.

نحوه راه اندازی

اگر بخواهیم یک تفاوت اینترنت ADSL  و TD-LTE را بیان کنیم که بسیار فاحش باشد، نحوه راه اندازی این دو سیستم ارائه دهنده اینترنت می باشد. TD-LTEها به دلیل بی سیم بودن، و به راحتی در کسری از زمان صب می شوند. اما ADSLها در ابتدا باید توسط سیم کشی های تلفن وصل شوند و سپس اتصالات لازم از طریق شبکه مرکزی انجام شود.

محدودیت مصرف

برخی از سیستم های adsl، محدودیت های حجمی برای کاربران دارد. اما در شبکه های td-lte با خرید بسته های نامحدود، می توانید به هر میزان که می خواهید از اینترنت استفاده کنید. اما بطور کلی هیچ یک از این دو شبکه، محدودیت های زیادی را برای شما ایجاد نمی کنند.

نیاز به وسایل جانبی

سیستم های ads یکی از آن سیستم های است که برای اتصال نیازمند به خط تلفن است. به علاوه خط تلفن، سیم کشی های طولانی، دکل های بزرگ مخابرات و موارد اینچنینی نیز برای استفاده اینترنت adsl واجب است. درحالی که اینترنت های TD-LTE تنها یک دستگاه کوچک هستند که با یک سیم کارت قابلیت نصب دارند.

قابلیت حمل

از دیگر ویژگی های جالب توجه TD-LTE، این است که می توانید آن را با خودتان هر جا ببرید، محل کار، سفر، تفریح و… . اما شما در حمل اینترنت ADSL محدودیت دارید و به دلیل لوازم جانبی که برای استفاده از آن نیاز است، نمی توانید آن را با خودتان حمل کنید. Adslها تنها یکجا ثابت می باشند. درواقع اینترنت هایtd-lte محدوده مصرفی ندارند.

مهمترین تفاوت ADSL و td-lte
مهمترین تفاوت ADSL و td-lte

کدام یک از سرویس ها از لحاظ سرعت بهتر است؟

اگر بخواهیم بگوییم که کدام یک از شبکه ها ارائه دهنده اینترنت سرعت بیشتری را برای شما فعال می کند، می توان گفت که td-lteها از جدیدترین نسل اینترنت پشتیبانی می کنند و همین نکته باعث سرعت بی نهایتی است که می توانند در اختیار کاربر قرار دهند. td-lteها سرعتی بین 4 تا 80 مگابایت را در اختیار مخاطبانش قرار می دهد.

اما در سیستم های Adsl سرعت بین 2 تا 30 مگابایت است که به نسبت سیستم های تی دی ال تی ئی ها، سرعت کمی محسوب می شود. اگر برای شما نیز سرعت اهمیت زیادی دارد، فراموش نکنید که TD-LTEها مناسب تر می باشند.

کدام یک از اینترنت های adsl  یا td-lte را تهیه کنیم؟

بطور کلی هر یک از این دو سرویس های ارائه دهنده اینترنت، شامل مزیت های متعددی می شوند که برای بسیاری از کابران مناسب است. اما خب قاعدتاًَ و براساس تجربیاتی که کابران کسب کرده اند، یکی از این دو بهتر از دیگری می باشد.

TD-LTE ها ثابت کرده اند که در موارد مختلفی نسبت به ADSL ها برتری دارند. و مهم ترین برتری آن ها نیز سرعت شان می باشد. اما اگر در قیمت ها محدودیت دارید، باید بدانید که اینترنت های adsl، ارزان تر از اینترنت td-lte می باشد.

چه افرادی به اینترنت های adsl یا td-lte احتیاج دارند؟

کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند، به دو دسته تقسیم می شوند؛ کاربرانی که تنها به دنبال سرچ های روزانه یا گشت و گزار در شبکه های اجتماعی از اینترنت استفاده می کنند. و یا افرادی که برای کسب و کارشان و یا بازی های آنلاین، به اینترنت نیاز دارند.

دسته اول افرادی هستند که با همان اینترنت موبایل کارشان راه می افتد و نیاز به صرف هزینه های بیشتر نیست. اما دسته دوم، افرادی هستند که باید برای کسب و کارشان و داشتن سرعت و حجم بیشتر اینترنت یا از سرویس های ADSL  و یا TD-LTE استفاده نمایند.

فاکتورهای مهم در انتخاب شبکه اینترنت

اگر شما هم نمی دانید که به چه فاکتورهای در زمان انتخاب شبکه اهمیت بدهید، ما به شما می گوییم که سه فاکتور مهم در انتخاب شما باید موثر باشد. اولین فاکتور سرعت و پایداری است. باید شبکه ای انتخاب شود که سرعت و پایداری بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد.

فاکتور بعدی دسترسی است، که بهتر است شبکه ای را انتخاب کنید که دسترسی به آن آسان و راه اندازی آن کم دردسر باشد. و در نهایت به هزینه ها توجه داشته باسید که بیشتر از حد امکان برای یک اینترنت ساده خرج نکنید، مگر در ازای دریافت خدمات بسیار ارزنده و مفید.

پیام بگذارید